Blog Listem

30 Ocak 2012 Pazartesi

KIŞ GÜNLÜĞÜ, PAUL AUSTER VE BEN !!

 Paul Auster, benim yazarım.
Okumaktan keyif alırım yazdıklarını.
Okurken şaşırmayı sevdiğim, kitaplarının sonunda, işte yazarlık böyle bir şey olmalı dediğim yazarlardandır.

Bir de Paul Auster romanlarını nedense kışın okumayı severim; - böyle de bir sınıflandırmam vardır, yaz kitabı, kış kitabı diye; ayrı bir yazı konusu bu da. -

Geçen kış, son romanı Görünmeyen'i okumuştum, kitabın kapağını hiç beğenmemiştim ama roman çok ilgimi çekmişti.
Hemen ardından yeni romanı Sunset Park çıkmıştı, kitaba sıra gelmedi çünkü kış geçmiş,  bahar gelmişti:)))

Yeni yıla girdiğimizde elime Sunset Park'ı aldım. Güzel bir roman o da.
Sonra bir baktım ki Can Yayınları, Paul Auster kitaplarında bir ilki gerçekleştirerek, yazarın yeni kitabı Kış Günlüğü'nü Amerika ve Avrupa'dan önce yeni yılın ilk günlerinde yayınlamış.

Evde bir Paul Auster Külliyatı bulunduğundan ben de kitabı hemen aldım tabii.

Biraz karıştırdım yeni kitabı.

Yazar 3. şahsın ağzından kendi hayatını anlatıyor.
Biraz karıştırdığımda bir de ne göreyim ? 47. sayfaya gelmişim.

Şimdi elimden bırakmadan okuyorum yazarın hayatını, kimi bölümlerde eğlenerek, kimi bölümlerde hüzünlenerek ve yine diyorum ki; yazarlık böyle bir şey olmalı.


8 yorum:

  1. sadece sunset park kitabını okudum.Okumadan önce beklentim çok yüksekti.Beklentime cevap vermedi.
    Ama kötü de değildi.Anlatım dili ve tarzı güzel.Sanırım sadece öyküde biraz eksik kalmıştı.

    yeni kitap bitince de görüşlerinizi yazarsanız sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sunset park yarım kaldı, artık ne zaman okurum bilmem, bana da eksik geldi çünkü, Kış Günlüğü güzeldi ama, sevgiyle kal ...

      Sil
  2. Bugünlerin telaşından başladım kitaba otobüste ama okuyamadım. Şu an karşımda duruyor kendisi. Sanırım tatil armağanı olacak bana:)

    YanıtlaSil
  3. Bu kitabı çok merak ettim çünkü otobiyografi...
    ama okunacak kitaplar sırada henüz almadım.Ne güzel sen kaptırmış gidiyorsun Özlemcim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla çok da kaptıramadım bu yıl Natali'cim:))
      Şubata giridk daha iki kitap okumuşum:((

      Sil
  4. BU kitapla ilgili bir yoruma rasladığıma çok sevindim, kendileri almak istediğim kitaplar arasındaydı çünkü. İyi oldu bu yorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sevdim Tully'cim, bakalım sen ne düşüneceksin okuyunca? Sevgiler ...

      Sil