Blog Listem

28 Mayıs 2012 Pazartesi

İNCİR KUŞLARI


Kış aylarında okuduğum bir romandı İncir Kuşları.
Adı ilginç gelmişti; ben hiç incir kuşu görmedim, ama incire bayılırım:)
İncir Kuşlarını merak etmiştim. Konusu doksanlı yılların başında, çok yakınımızda yaşanan ve tüm dünyanın göz göre göre seyirci kaldığı Bosna Savaşıydı.
İlerleyen sayfalarda,incir kuşlarının aniden patlayan bombalarla, incir ağaçları ile birlikte yok olup gideceklerini okumak üzücüydü elbette.

Roman ailesinden herkesi savaşa kurban veren ve zor koşullarda ayakta kalmaya çalışan Suada'nın hikayesi.
Savaşın acımasızlığını okurun yüzüne çarpan bir roman.

Romanda savaşla ilgili şu ana kadar duymadığım bilgiler var.
Okunması kolay, ancak sıradan cümlelere çok yer verilmiş. İyi bir okurun gözünden kaçmayacak anlam bozuklukları da var romanda.

Yine de bilirim; kitap yazmak kolay değil. Her şey gibi emek ister. Acımasızca eleştirmek zaten haddim değil.

İncir Kuşları dönem romanları okumak isteyenler için  sürükleyici bir roman.

Kitapsız günümüz geçmesin ...

6 yorum:

  1. Bu kitaptan bahsedildiğini çok duydum ama yürek burkan bir kitap değil mi? benim böyle romanları okumaya içim dayanmıyor, Sevdalinka'yı da yarısına kadar okuyabilmiştim, paylaşımın için teşekkürler, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir kitaptı benim de beğenmediğim noktalar olmuştu ama bilgilendirme konusunda bende aynı fikirdeyim, biraz daha açıklayıcı bir kitap olmuş..

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir kitaptı..Ben okuduğumda resmen bağırarak ağladım.Ve insanlığımdan utandım..Tekrar hatırlamış oldum bu tanıtımla :)
    Keyifli okumalar...

    YanıtlaSil
  4. aldım ama okuyamadım henüz:((

    YanıtlaSil
  5. Okunacak kitaplarım arasında. Kuzenim verdi oku Gülşah Abla dedi, beğeneceksin.
    Öncelik vermek gerek demek ki...
    Keyifli, bol okumalı günler.

    YanıtlaSil
  6. Ben biraz buralardan ayrılsam neler kaçırdığımı toparlayamaz oluyorum.
    Bu arada bu kadar kitabı hadi ben kaçırdım ya sen ne zaman okudun Özlemcim:)
    İlgimi çekti, gerçeğe dönük kiyapları severim de.

    YanıtlaSil