Blog Listem

17 Haziran 2012 Pazar

SUFLE

Sufle sever misiniz?
Ben bayılırım. Hele yaz aylarında dondurma eşliğinde müthiş olur. Gelin görün ki sufle yapmayı beceremem. Ne zaman niyet ettiysem, hep ortası çöker nedense. Özensem de, alel acele yapsam da bu böyle :((

Aslı Perker'in SUFLE adlı romanının varlığından haberdar olunca, hiç düşünmeden aldım. Belki sufle yapımı  ile ilgili bir püf noktası vardır diye.

Romanda birbirinden farklı üç kahraman var. Üçü de mutfak işleriyle yakından ilgili. Bu üç kahramandan biri olan Lilia da aynı benim gibi. Sufle yapmayı beceremiyor. Yaptığı sufleyi kendi yaşamı ile örtüştürüyor. Her ortası çöken suflede derbeder olan ruhunu görüyor.

Diğer kahraman Marc karısına deli gibi aşık bir adam. Bir sabah aniden karısı ölüveriyor ve hayatı değişiyor Marc'ın.

Ferda romanın Türk kahramanı. Elinden gelse hiç mutfaktan çıkmayacak. Sorunlu, daha doğrusu hastalığı kendine dert edinmiş bir annesi var. Ferda'nın annesinden kaçma yolu ise mutfaktan geçiyor.

Ben Sufle'yi içok sevdim. Üç kahramanda da kendimden bir şeyler buldum.
Henüz okumamış olanlara romanı tavsiye ederim.

3 yorum:

  1. ımmmm sufleee <3 <3 :)
    bayılırım sufleye beeenn :) bu kitap çok ilgimi çekti şuan :)
    mutfakla aram hiç yemek yemek dışında tabi.ama tatlı yapmayı seviyorum puding vb :P
    teşekkürler tanıtım için canım :)

    YanıtlaSil
  2. Ben de nasıl keyifle okudum Sufle'yi. Her kahraman benim için ayrı güzeldi ama Paris sevgimden olsa gerek pazardan yapılan o alışverişlerden nasıl mutlu oldum bir bilsen. Ne güzel aynı kitapları okuyup, onlar hakkında konuşabilmek.
    Sevgiler canım:)

    YanıtlaSil