Blog Listem

9 Eylül 2012 Pazar

BANGIR BAGIR FERDİ ÇALIYOR EVDE ...

Açık konuşmam gerekirse ben bu kitabı okuma konusunda çok
ön yargılıydım.

Adı bana hiç çekici gelmedi çünkü.
Nedenine gelince; yıllar önceydi; üniversite sınavlarına hazırlandığım dönemlerdi. Oturup bilmem ne kadar test çözmem gereken dönemlerdi. Bir de liseyi bitirme telaşı içindeydim.

Ne zaman, özellikle test kitaplarımı elime alsam, alt kattaki komşumuz gerçekten bangır bangır Ferdi ve Orhan Baba şarkıları çalardı.
Haa bir de o dönemde  İbrahim Tatlıses yeni meşhur olmuştu.
Ayağında Kundura ve Sabuha şarkıları da komşumun dinlediği şarkılar arasındaydı !!!!

Ben bu yüzden bu müzik türünü hiç sevemedim ...

Blog sayfalarında kitapla ilgili çok güzel anlatımlar okudum sonra.
 Blog arkadaşlarımın okuduğu kitaplar, kitap almamda referans olurlar bana. Kitap hakkında biraz da internette araştırma yapınca, bu kitabı okumam gerektiğine karar verdim.

Bu gün D&R'da aradım, bir tane kalmıştı aldım ve okumaya başladım. Kitaba başlar başlamaz 55. sayfaya geldim ve az önce bitirdim. Hemen düşüncelerimi yazıp paylaşmak istedim.

Kitapta on dört tane sıcacık öykü var.
Öykü okumayı her zaman sevmişimdir.
Bir kaç sayfa sonra biteceğini bilirsiniz, bitsin istemezsiniz.
O bir kaç sayfaya kocaman hayatlar sığmıştır aslında; okurken fark edersiniz.
Sonları bazen buruk bir tebessüm, bazen hüzün bırakır yüzünüzde. Kimi zaman bir kaç damla göz yaşı gözlerinizde.

Ben bu öykülerde hepsini buldum. Beni  etkileyen bir şey daha var. Yazarla yapılan bir söyleşide yazar;  bu öyküleri bir gün kitap olacağını düşünmeden yazdığını söylüyor. Naçizane öykü denemeleri yazan beni bu cümle çok heyecanlandırdı.

Kitap tanıtımlarını çok uzatmayı sevmiyorum. Bangır Bangır Ferdi Çalıyor Evde şahane bir öykü kitabı.
Ben tanıtsam da tanıtmasam da öykü severler bu kitabı kesinlikle kaçırmayacaklardır, belki de çoktan okumuşlardır ...

14 yorum:

  1. Benim de okumayı istediğim bir kitap.GEçenlerde Yekta Kopan da blogunda bu kitapla ilgili hoş bir yazı yazmıştı.

    YanıtlaSil
  2. Ben de bakayım yekta Kopan'ın sayfasına, sevdim ben bu kitabı Natali'cim :)

    YanıtlaSil
  3. Kitabı hemen almak ve okumak istedim.
    Sırada o kadar çok okunacak kitap var ki.
    Heyecanla bir sonrakine geçmeyi bekliyorum.
    Kesinlikle ilk D&R ziyaretimde bu kitabı almış olacağım. Teşekkür ederim.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. şimdi okumak istedim işte :)Öyküleri çok severim..seninle aynı sebeplerden ön yargılarım vardı ama ,ön yargılar kırılmak içindir değil mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gonca'cım kesinlikle seversin, çok akıcı bir dili var, çok samimi öyküler, sevgiler canım

      Sil
  5. ben de bu kitabın ismini sık duyar oldum, listeye de ekledim ama liste liste değil ki ..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun bir ara okursun; bulunsun listende,pişman olmazsın bence :)

      Sil
  6. HIIM
    LİSTEYE ALIYORUZ O ZAMAN
    TANITIM İÇİNDE TEŞEKKÜRLER
    YOKSA İSMİNDEN DOLAYI ALACAĞIMI ZANNETMİYORUM
    HAYIRLI AKŞAMLAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsmini ben de sevmedim ama içi çok güzel, seversin bence Seyyah Gül'cüm :)

      Sil
  7. öykü içerikli kitapları çok seviyorum :) paylaşım için teşekkürler canım sevgiler :)

    YanıtlaSil
  8. bu kitaba, ilgi çekici başlığından dolayı biraz önyargılıydım ben de. şimdi merak ettim ama:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir öykü kitabı Alkım2cım seversin diye düşündüm:)

      Sil