Blog Listem

20 Kasım 2014 Perşembe

HANDAN



Her ne kadar dönem dönem eleştirilse de Ayşe Kulin kitaplarını hep sevdim ben.

Hal böyle olunca da eleştirilere çok da itibar etmedim elbette.

Yazarın geçen yıllarda yayınlanan Gizli Anların Yolcusu adlı romanı da bu eleştirilere konu oldu. Toplumda henüz kabul edilmeyen farklı yaşam biçimlerini tercih edenlerin romanıydı zira. Ben romanı hemen okudum. Bunun nedenlerinden biri yazarın kaleminin akıcılığıydı. 

Gizli Anların Yolcusu bittikten sonra roman kahramanlarının yaşadığı dram sarstı beni. İçinde evlat acısı vardı ve işte o evlat acısı, insanların hayatını başta sona değiştirebiliyordu. Derken yazarın yeni romanlarını beklemeye başladım ve devamı da geldi. Fakat Ayşe Kulin farklı bir şey denemişti yeni romanlarında. Gizli Anların Yolcusu'ndaki diğer kahramanların yaşadıklarını okumaya başladık. Bora'nın Kitabı'nda Bora'nın doğuda geçen çocukluğuna kadar indik. Dönüş'te Bora'ya imkansızca aşık olan İlhami'nin kızının hayatını, bir genç kızın parçalanmış ailesinin içinde verdiği mücadeleye tanıklık ettik  

Handan da Gizli Anların Yolcusu'nun uzantısı. Handan'ı Gizli anların Yolcusu'nda yayınevi ortağı, başından mutsuz bir evlilik geçmiş ve diğer ortak İlhami'ye aşık bir kadın olarak tanıdık. Hırsları olan bir kadındı Handan; itiraf edeyim ki romanda sevmediğim bir karakterdi.

Bu romanda Handan'ı anlatmış bize Ayşe Kulin. Adının neden Handan olduğunun öyküsü var, İlk romanda, yaşanan onca olaydan ve  üzüntüden  sonra Amerika'ya gitmişti Handan, Amerika'ya  gitme nedeni aslında başka bir üzüntü kaynağı. Hiç bir zaman anne olamayacağını öğrendiğinde yaşadıkları var. Bir de kendisini evladı yerine koyduğu yetişkin yeğeni Derin var. 2013'ten sonra her roman konusunda yer edinen, aslında tarihimizde de çoktan yerini almış Gezi Olayları ve bu olaylara ince, güzel, yerinde göndermeler var.

Çok kolay okunuyor Handan. Gizli Anların Yolcusu'nu ve devam kitaplarını beğenerek okuyanlar Handan'ı da aynı keyifle okuyacaklardır. Gizli Anların Yolcusu'nu beğenmeyenler için bir şey diyemem elbet. Herkesin her konuda olduğu gibi, okuma zevki de farklı. 

2 yorum:

  1. Ayşe Kulin benim de tüm edilen kelamlara karşı hala sevdiğim yazar , fakat sanki biraz fazla mı uzatıyor , bir de ototbiyografileri , sevmedim , bu biraz bekler zannımca...

    YanıtlaSil
  2. Bence de biraz uzadı bu Gizli Anların Yolcusu hikayesi. Okurken iyi de bittikten sonra far ediyor insan :)

    YanıtlaSil