Blog Listem

31 Ocak 2016 Pazar

KADINSIZ ERKEKLER

Gördüğüm kadarıyla edebiyat dünyası Murakami kitapları dendiğinde ikiye ayrılıyor.  "Murakami Sevenler" ve "Murakami Sevmeyenler ".

Ben sevinerek söyleyebilirim ki birinci gruptanım.  Murakami okumak bende farklı yerlere yolculuk yapma hissini uyandırıyor. Kullandığı kelimeler, romanlarının kurgusu  böyle bir iz  bırakıyor üzerimde.
Yeni kitabı yedi uzun öyküden oluşuyor.
Kadınsız Erkekler.
Adı bana  yıllar önce gişelerde çok uzun süre kalan Çağan Irmak ' ın filmini hatırlatsa da, her bir kahramanın
birbirinden özgü hikayesi var ve hepsi roman tadında .

Bu roman tadındaki öyküleri de çok beğendim.

Çok merak ediyorum yazarın ilham kaynağı günlük hayattan insanlar mı?  Yoksa hepsi kendi kurgusu mu?

Eğer kendi kurgusu ise; Murakami iyi ki yazar olmuş diye düşünmek istiyorum. 
Başka türlüsü kendine de edebiyat dünyasına ve biz okurlarına da yazık olurdu.


9 yorum:

  1. Bu da karşıma çıkan ikinci murakami kitabı. Okumak farz oldu cidden :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok beğendim . Öykülerin kurgusu eşleri tarafından terk edilen ya da aldatilan erkekler üzerine ve her bir öykü kahramanı acısını kendi içinde yaşıyor. Ölçülü bir medeniyet içinde. Bu Japonlara özgü bir durum mu yazara özgü mü bilemedim ama sevdim kitabı sevgili Fatma. Okursanız keyifli okumalar dilerim. Sevgilerimle :)

      Sil
  2. Ben de Murakami sevenler grubundayım :) bu kitap için biraz tereddütteydim, hem öykü olduğu hem de çevirmeni H. Can Erkin olmadığı için ama dayanamayıp yine de aldım yakında okuyacağım. yorumunuzu görünce sevindim demek ki her zamanki Murakami tadı bunda da var :) sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok beğendim. Çevirisi için ben de tereddüt ettim ama o da çok güzeldi. Murakami kitapları ayrı bir dünya. Ne yapıp edip mutlaka okurum. Bakalım siz ne dusuneceksiniz ? Keyifli okumalar dilerim.
      Sevgilerimle. :)

      Sil
  3. ben henüz okumadım Murakami.
    yazı konusunda belki ikisi de olabilir hem yaşanmışlık hem kurgu ve gözlem. Ama çoğu yazarı edebi olarak besleyen geçmişindeki travmatik durumlar da olabiliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğin doğru bence her ikisi de var . Yazar olmak başka türlü birsey. Sevgiler. ;)

      Sil
  4. Ben de üç tanecik kitabını okudum ama sevenlerdenim. Bu kitabı da özellikle merak ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu son kitapta uzun öyküler var ama her biri roman tadında.
      Sevgiler Mehtap 'cim

      Sil
    2. Bu son kitapta uzun öyküler var ama her biri roman tadında.
      Sevgiler Mehtap 'cim

      Sil