Blog Listem

25 Eylül 2016 Pazar

CELİLE



Nazım Hikmet şiirleriyle hayatıma girdiğinden beri hayatını merak ettiğim bir şair olmuştur benim için.  Yaşadıkları, aşkları hep ilgimi çekmiştir gençlik yıllarımda.  Yaşım  biraz daha olgunluk seviyesine geldiğinde oğlu ile hiç ilgilenmemiş bir baba olduğunu farkedip  kızmışlığım bile vardır. 

Annesi CELİLE HANIM 'ı ise  sadece ressam kimliği ile bilirdim.  Bir de Yahya Kemal ile yaşadığı umutsuz aşkı üzmüştür beni.

Çok iyi bir ailenin kızı olduğunu, şahane bir eğitim aldığını, güçlü bir kadın olduğunu, Nazım 'dan sonra bir evlat acısı yaşadığını ve daha bir çok şeyi CELİLE sayesinde öğrendim .

Osman Balcigil'in kaleminden CELİLE bence şahane bir roman olmuş .
Romanın arka satırlarında koskoca bir imparatorluğun nasıl yok edildiğine ve ülke üzerinde oynanan oyunlara tanık olmak da ibret verici. 

Eylül ayıma işte bu güzel kitap eşlik etti. 
Tarih sevenlere mutlaka öneririm. Yazarın emeğine ve kalemine sağlık ...



Posted via Blogaway


6 yorum:

  1. Kadın ressamımızın hayatını anlatan, hele de Nazım Hikmet'in annesini anlatan bir kitap, harika, hemen okuma listeme ekledim, bu güzel paylaşımınız için teşekkür ederim, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. Nazım'ın tek eleştirdiğim yönü oğluna olan ilgisizliği ama bu sanatçı yönünü gözümde hiç zedelemez..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O konuda hemfikirim sizinle . Bu kadar duygu yüklü bir adam nasıl oğluna duyarsız olur anlayabilmiş değilim ama sabri kişiliği benim için de tartışılmaz. Sevgiler ☺

      Sil
  3. merak ettim, severim Nazım Usta ile ilgili her şeyi <3

    YanıtlaSil