Blog Listem

2 Nisan 2018 Pazartesi

KRİTİMU

Kendimi bildim bileli mübadele öyküleri hep ilgimi çekmiştir.

Nedeni damarlarımda anne tarafından dolaşan Girit kanı mı yoksa insanların yaşadıkları coğrafyadan




koparılması kadar hüzün veren bir duygunun olmadığına inanıyor olmam mı bilmiyorum.

Kritimu Giritim Benim, çok uzun süredir kitaplığımda olan bir ilk roman.
Yazar Sâba Altınsay kendi babaannesi ve dedesinin hikayesinden yola çıkarak yazmış bu güzel romanı

Girit Türkleri Girit Adası'nın Osmanlı'dan çıkacağına uzun bir süre inanamamışlar; bu onlara imkansız gibi gelmiş çünkü Girit Akdeniz'in Kıbrıs'tan sonra en büyük adası ve Osmanlı 'nın Girit'ten vazgeçmesi kendinden vazgeçmek gibi bir duyguymuş.

Gel zaman git zaman bir zamanlar dostluk içinde yaşadıkları Rum komşuları ile ne zaman düşman olmuşlar, ne zaman Osmanlı'nın  çoktan vazgeçtiği bu toprakları terk etmek zorunda kalmışlar kendileri bile anlamamış.

Romanda beni etkileyen yerlerden biri de okuma yazma öğrenmeyi çok isteyen Fatma'nın okumayı öğrendikten sonra gerçeklerin farkına varması ile duyduğu acı oldu. 

Benim okumaya geç kaldığım bu güzel romanı eğer halen okumadı iseniz mutlaka okuyun. 

Olmaz; olamaz dediklerimizin bir anda nasıl oluverdiğine tanıklık edeceksiniz.

Dilerim hiç kimse vatan topraklarını terk etmek zorunda kalmasın.


8 yorum:

  1. Romanı da yazarı da çok sevmiştim. Ben ikinci kitabından başlamıştım (Benim Hiç Suçum Yok) çok sevince Kritimu ile devam etmiştim. Hala yeni bir roman yazmasını bekliyorum, umarım olur. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kitabı daha mı var?
      Onu da okuyayım .
      Keşke yazsa değil mi?
      Bir de Şükran Yiğit vardır okudunuz mu kitaplarını bilmiyorum?
      Ankara Min Amor ve Çatı Katı Aşıkları 'adlı romanlarını okumuştum. O da yeni birseyler yazmıyor.

      Sil
    2. Şükran Yiğit'i sizden öğrenip Çatı Katı Aşıklarını okumuştum o da iyiydi:)

      Sil
  2. Günaydın Özlem'cim.
    yazarı hiç duymasam da böyle anlatı kitaplarını çok seviyorum.
    İyi haftalar canım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir kitap Gülşah'cığım. Tavsiye ederim. Bir diğer kitabı da varmış Gül Hanim söyledi . Onu da okuyacağım . Çok öpüyorum sana da iyi haftalar canım. ❤❤

      Sil
  3. Ben de aldım elimdeki kitap biter bitmez okuyacağım

    YanıtlaSil
  4. bir süredir sessiz sedasız takip ediyorum. bunu listeme ekleyeceğim.

    YanıtlaSil
  5. Use this diet hack to drop 2 lb of fat in just 8 hours

    Well over 160,000 women and men are utilizing a easy and SECRET "liquid hack" to lose 1-2lbs every night as they sleep.

    It is very simple and works every time.

    Just follow these easy step:

    1) Go get a drinking glass and fill it half the way

    2) Proceed to do this amazing HACK

    so you'll become 1-2lbs skinnier in the morning!

    YanıtlaSil