Blog Listem

25 Eylül 2017 Pazartesi

YAZ KİTAPLARIM




Yaşım ilerledikçe okuma hızım azalıyor sanırım. 
Bu yaz, üç aya altı kitap sığdırmışım.

Okuguklarım içinde en  sevdiklerim KÜN ve JAPON SEVGİLİ oldu.
Allende 'ciğim büyülü gerçeklikten uzaklaşmış bu romanında ama ben o ne yazarsa okuyanlardan olduğum için çok beğendim.
Bu arada Can Yayınları 'nın eski kapak tasarımlarını özlüyorum. Romandaki Japon sevgili erkek, kitap kapağında Japon bir kadın ne alaka ise artık !!!!

Kün için Sezgin Kaymaz kitapları içinde beni en çok güldüren kitap oldu diyebilirim.Konya ağzı ile konuşan köpek Çeto bile tek başına okuttu kendini.

Maeve Binchy sağlığında değerini bilmediğim bir yazarmış. Dili çok akıcı . Bir Yunan adasında geçen bu romanı da tatilde okuttu kendini.

Enrico Macias sesine, gitarına ve  müziğine aşık olduğum bir sanatçıdır.   Yaşam öyküsünü okumak zaman zaman hüzünlendirse de keyifliydi. Senelerce aşk şarkısı sandığım  şarkılarının çoğu ayrılmak zorunda kaldığı Cezayir için yazılmış meğer.

Hayata Dön, 2. Sezonuna giren İstanbullu Gelin adlı dizinin uyarlandığı kitap. Dizi ile kitap birbirinden çok farklı ve bence kitap çok daha etkileyici ...Bir annenin çocuğunun hayatını nasıl yerle bir edebildiğinin  hikayesi. Yaşanmış olması ayrıca  dikkat çekici.

Murakami'nin Kedisi çok önemseyerek aldığım ama sadece o an için kendini okutan bana bir şey katmayan bir kitap oldu. Bir anlamda hayal kırıklığı yani.

Yaz kitaplarım bu kadar. Sonbahar kitaplarında buluşmak üzere ...

7 yorum:

  1. Allende'yi okumaktan her zaman keyif almışımdır. Yine mükemmel bir kurguda anlatımıyla çok keyifli bir kitap yazmış. (Türkçe basılmış tüm kitapları bende var) Bazı çok vurucu ögeleri sona saklaması da romanın derinliğini artırmış. Artık Nobel ödülünü alması gerekiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nobel ödülü konusunda kesinlikle haklısiniz. Isabel Allende candır, geç bile kalındı. ☺

      Sil
  2. Kün'ü merak ediyorum :)
    keyifli okumalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kün güzeldi konuşan köpek Çeto ayrı güzeldi. ☺☺

      Sil
  3. Japon Sevgili'yi okuma listeme eklemiştim, sizin de beğenmeniz artı bir etken şimdi okumak istememde, keyifli okumalar, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Sevgiler benden . Keyifli okumalar. Yalnız bir not ekliyim; büyülü gerçeklikle hiç ilgisi yok kitabın ana tabii Isabel Allende ne yazsa okuruz biz. ☺☺

      Sil
  4. Kün ve Japon Sevgili ortak beğenilerimiz, birde Can yayınlarının kapak değişimine ben de hala alışamadım yeni kapakları hem sıradan hem de çirkin geliyor bana. Japon sevgili kapağı nadir güzel olanlardan. Keyifli okumalar, sevgiler:)

    YanıtlaSil