Blog Listem

10 Mayıs 2026 Pazar

HAMNET



Hamnet'i önce dinledim. Sonra dinlemek yeterli gelmedi, okumak istedim.
📚
 Mart ayında  dinlediğim için okurken sıkıldım yarım bıraktım ama hazır anneler günü de  geliyorken. geçen hafta yeniden okumak istedim ve yenice bitirdim; dinlerken 
anne Agnes ' a hayran kalmıştım sırf bu yüzden kitabı bir de okumak istedim .
📚
Maggie O'Farrell tarafından kaleme alınan ve 2020 yılında Women's Prize for Fiction ödülünü kazanan bir roman Hamnet.
📚
​ William Shakespeare'in ailesine, özellikle de trajik bir şekilde genç yaşta ölen oğlu Hamnet'e odaklanan derin ve etkileyici bir tarihi kurgu.
📚
​1580'lerin İngiltere'sinde geçiyor. Hikaye, ünlü yazarın (kitapta ismi nadiren genellikle "latince öğretmeni" veya "oğul" olarak anılıyor) eşi Agnes ve çocukları etrafında dönüyor. 
📚
Agnes, doğayla iç içe, şifacı yetenekleri olan ve toplumun normlarına pek uymayan gizemli bir kadın.
📚
​Olay örgüsü, 11 yaşındaki Hamnet'in aniden hastalanması (veba) ve ailesinin bu kayıpla nasıl başa çıktığı üzerine kurulu. 
📚
Kitabın bir bölümünde vebanın bir gemiden kasabaya nasıl ulaştığına dair yapılan tasvir bence müthişti.
​📚
Hamnet  sadece tarihsel gerçekleri anlatmakla kalmayan tarihin tozlu sayfaları arasında kaybolmuş duyguları (özellikle bir annenin sessiz çığlığını) gün yüzüne çıkaran bir roman 
📚
Tarihi kurgu sevenlere kesinlikle önerim olsun.

8 yorum:

  1. Yazarı çok seviyorum başka iki kitabını okudum ama bu kitaba bir türlü elim gitmiyor, kaç kere baktım ve bıraktım. Bilemedim:) keyifli okumalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangi kitaplarını okudunuz? Ben de onları inceleyeyim. Bazen çok popüler oluyor ya kitap belki ondan okumamış olabilirsiniz. Ben de daha yeni okudum

      Sil
    2. Sevgilimin Sevgilisi ve Evlilik Portresi okuduğum kitaplar. Özellikle Evlilik Portresini çok sevmiştim. Populer olunca okumak istemiyorum o ayrı ama Hamnet'teki sorunum çözemediğim daha başka bir şey:) neyse başka kitaplara diyelim:)

      Sil
  2. Popülerliği düşsün de öyle okuyacağım :)

    YanıtlaSil
  3. Yanıtlar
    1. Bence de izleyin oku oku bitmiyor okunacak kitaplar . Filmi de güzel bu arada yenice izledim .:)

      Sil